top of page
  • Фото автораАлександр Аненков

Как въпросите определят вашия фокус?

Продължаваме разговор

Вашето бъдеще е ПО-ГОЛЯМО, отколкото Вашето минало!

Най-добрият начин да променим фокуса е да използваме въпроси. Те са по-мощни от всеки друг инструмент. Когато задавате въпрос, това мигновено променя фокуса ви. Ако се чувствате зле, и Ви задам въпроса: „Какво хубаво има в живота ви сега?“ Вие бихте отговорили: "Ами, нищо." Аз бих казал: "Е, знам, че сега не виждате нищо, но ако се замислите какво е нормално, какво имате Вие, което другите нямат?" Ако ви накарам да се замислите, мозъкът ви ще започне да търси отговори. И знаете ли какво? Без значение колко лош може да изглежда животът ви, в него винаги се случва нещо прекрасно. В това няма никакво съмнение. Например - всичките ви приятели през почивните дни са отишли сред природата, а вие се обучавате вкъщи или пък сте на някакъв курс или пък минавате трансформационна програма. Чувствате се ограбен и обиден. А ако сменим фокуса? Помислете, какво е положителното в тази ситуация?

Изучавате неща, които могат да променят качеството на живота ви. Вашите приятели в момента просто си почиват и се развличат. След седмица даже няма и да си спомнят. Какво, не помага ли? Тогава си представете колко хора в този същия момент изпълняват тежък физически труд. А колко обхождат кофите за боклук с надежда да намерят нещо за храна? А колко са в болницата и се борят за живота си? Чувствате ли контраста? Това, което трябва да направите е да смените фокуса.

Въпрос номер едно, който заставя милиони хора да страдат всеки ден и как да променим това?

„Защо все на мен ми се случва?“ Във въпроса има префрейм. Това означава, че във въпроса си предполагате, че вече ви се случват лоши неща. Ситуацията може и да не е такава, но когато задавате въпроса по този начин, мозъкът ви ще ви дава съответен отговор. Задавате въпроси, които предполагат, че имате ограничено ниво на интелигентност, умения или способности и следователно получавате подобаващи отговори от мозъка си. Например въпросът: “Защо съм толкова дебел/а?” – гарантира, че ще си останете такъв/а. Вашият мозък ще каже: “Добре, нека открием причини”, “Ето заради това, това и това си дебел/а”, “Защото постоянно се тъпчеш и нямаш контрол”. И по-нататък веригата на разсъждения продължава: “Ох, аз нямам контрол!” Следва чувството за безполезност и безсилие. Заменете въпроса “Защо съм толкова дебел/а?” на “Как мога да отслабна започвайки още от днес?” или “Как да стана по-слаб/а и да получа удоволствие от процеса?”. Когато зададете въпроса по този начин, то можете да намерите отговор как да отслабнете и да получите от това удоволствие. Мозъкът обича удоволствието и така имате по-големи шансове да постигнете успех. Въпроси, които започват с думата "защо", по правило образуват безкрайни цикли, например: "Защо това ми се случва?" Вашият мозък вероятно никога няма да може да стигне до окончателен отговор. За това ще има различни причини, но вие ще продължите процеса на зацикляне. Ето моят пример. Веднъж много се бях ядосал заради постъпката на свой партньор в бизнеса. Той искаше да ме накара да върша работата му вместо него, защото това било моя отговорност като наставник. Отначало се съсредоточих върху въпросите: «Как може да има такива претенции? Що за наглост?». Но отговор нямаше и няма как да има - аз не отговарям за другия човек. В края на краищата тези терзания не правят живота ми по-добър. Така че си помислих: “Добре, а какво е важно за мен?” Отговорът - обичам да уча и това е прекрасен урок, от който мога да се поуча. През следващите месеци стигнах до ново ниво на разбиране какво кара хората да извършват едни или други постъпки и ми помогна да изработя за себе си стратегия как да работя с партньорите си и да разгранича зоните на отговорност. В случая най-добрият въпрос беше: “Какво мога да извлека от това за себе си? А за другите хора? Как да използвам ситуацията по най-добрия начин с полза и за себе си, и за другите хора?”

Въпроси за правилен фокус

Въпросите по-долу ще ви помогнат да се съсредоточите и да изпитате повече щастие, вълнение, благодарност, радост, отдаденост и любов във всеки ден от живота ви. 1. Какво ме радва преди всичко в живота сега? Какво в това ме прави щастлив? Как се чувствам? 2. Какво ме вдъхновява най-много в живота сега? Какво ме възбужда? Как това ме кара да се чувствам? 3. С какво се гордея най-много в живота си в момента? Какво конкретно ме кара да се гордея? Как се чувствам? 4. За какво съм най-благодарен в живота си сега? Какво ме прави благодарен? Как се чувствам след това? 5. Какво харесвам най-много в живота си сега? Какво ми харесва в него? Какви чувства предизвиква това? 6. На какво съм отдаден в живота си в момента? Какво ме прави предано (отдаден) на това нещо? Как се чувствам? 7. Кого обичам? Кой ме обича? Какво ме кара да обичам? Как се чувства това? Ако наистина искате да промените живота си, направете тези въпроси част от ежедневния си ритуал. Докато постоянно си задавате тези въпроси, ще получите достъп до най-вдъхновяващите емоционални състояния и ще започнете да прокарвате мислени пътища към щастието, вдъхновението, благодарността, радостта, отдадеността и любовта.


Начало на статия можете да видите тук >>> Елате на моята безплатна консултация „Животът инструкция за употреба“ и определим Вашият фокус заедно! - http://bit.ly/konsult-apa

bottom of page